.do-not-copy { -webkit-user-select:none; -khtml-user-select:none; -moz-user-select:none; -ms-user-select:none; user-select:none; }
Showing posts with label lyric lagu. Show all posts
Showing posts with label lyric lagu. Show all posts

Saturday, 7 February 2015

Diet tidak sekejam ini

Eh lo kurusan? Bagi triknya dong.
Gue juga mau keleeus.
Iye nih, gue No sugar! No Rice! No garem! No gorengan!
Nah trus gue makan apa?


Kesalahan pertama bagi mereka yang ngoyo banget diet tanpa mau olahraga adalah, mereka secara drastis bakalan ngurangin makan bahkan nggak makan seharian. Indikasi kedua adalah, mereka bakal nambah aktifitas mereka biar nggak tidur – karena tidur bagi mereka yang gampang tembeman memang momok yang sangat dihindari. Akhirnya? Kalo nggak lemes nggak kuat ngapa-ngapain, larinya ya cuman ke rumah sakit. 

Mereka bilang badan ideal tuh ya yang kayak model itu, tinggi lencir nan menyenangkan kalo dilihat mata. Nah loh? Kalian nggak sadar kalian bukan orang yang dianugerahi sama Tuhan badan tinggi kayak mereka, trus mau apa? Ya mau nggak mau kalo udah nggak cantik dari awal, tinggi badan nggak semampai, ya harus kurus.

Mutlak.

Nggak bisa lagi digugat.

Mungkin ini juga pengaruh televisi yang gencar meracuni mata pemirsa dengan kebanyakan artisnya yang langsing nan seksi dan apalah sebutannya itu. wajar saja bagi televisi menampilkan tampilan kesempurnaan versi mereka, tapi ternyata, hal tersebut membawa dampak tersendiri bagi masyarakat lainnya. ngiri sama mereka? Yaiyalah pasti, tapi bagi saya, ketika saya tidak dibilang orang lain gembrot yaudah. Daripada saya musti ribet mikirin urusan body doang, yang lain malah keteteran. 

Apa se simple itu buat cewek?

NGGAK!

Bagi cewek, yang paling mudah untuk diterima adalah kalian para lelaki atau bespren sejati nggak ngomentarin – nyeletuk – nyinyir dengan bilang “eh lo gendutan ya?” atau “eh, pipi lo tembeman ya? Atau lagi, lo kebanyakan tidur ya, badan lo gedean ya sekarang. Sial. Sekali kalian berani bilang itu ke cewek kebanyakan, kalian bakalan kehilangan daftar baik hati dan selanjutnya akan dianggep nyebelin karna sembarangan komentar. Hati-hati.

Lagian, siapa sih yang suka dibilang gembrotan? OEMJIH. Itu adalah salah satu daftar pertanyaan terburuk versi majalah kepala perempuan. Bagi mayoritas perempuan, badan yang bagus memang obsesi, hingga setidaknya – bermimpi saja sudah memuaskan mereka. 

Problem badan yang harus langsing emang sebagian besar ada di kaum perempuan, ya, saya akui – dan teman-teman saya akui bahwa berat badan yang proporsional atau menyentuh angka kurus adalah idaman. Menyenangkan. Dan memuaskan. Siapa sih yang nggak mau fleksibel kalau pake baju. Yang setiap ukurannya ada di pajang di rak depan toko. Dan gampang ngedapetinnya. Tapi sekarang, problem itu nggak cuman buat kami para wanita.

Perkembangan zaman juga bikin para lelaki terobsesi sama yang namanya berat badan. Mulai deh akhirnya gym laku banget akhir-akhir ini cuman gara-gara lihat kotak-kotak di perutnya ade rai, atau siwon, atau siapalah aktor yang mereka idolain. Atau agnes monica? Ngerti kan iklannya cowok bentuk kotak-kotak. Yang slogannya, TRUST ME – IT WORKS

Temen saya, yang juga cowok, lagi heboh banget buat ngurangin berat badannya yang semula 80 kilo dan akhirnya turun jadi 64 dalam waktu kurang lebih dua bulan. DUA BULAN MEEN! 

Waktu 2 bulan bukan waktu yang singkat, bahkan lebih lama tinimbang roro jonggrang merintahin orang buat bikin candi cuman semalem doang. Selama dua bulan itu dia harus ngurangin makan, nge gym, lari, renang, dan AEROBIC. Setiap hari cuman itu yang dia pikirin. Ya, alasan pertama emang dia mau diet dan sehat – tapi alasan yang kedua dia mau aerobic adalah, banyak mbak-mbak dan ibu-ibu instrukturnya yang cantik dan seksi. Sekali dayung tiga cewek terlampaui. Siapa sih yang nggak suka liat cewek cantik nan seksi? Maka dapatlah dia bonus dari usaha dietnya itu. bonus plus-plus

Waktu semua orang heran berat badannya bisa turun drastis, dan banyak yang mupeng – dia bakalan bilang ini berulang-ulang, kalo aku sih No sugar, no garem, no nasi dan No No No nya dia yang banyak banget kalo di daftar ! saya cuman bisa geleng-geleng dalam hati, NAH SAYA MUSTI MAKAN APA KALO GITU?

Kenapa mau sehat aja saya musti nggak makan semua hal tadi? Saya emang nggak suka gorengan, atau teh kebanyakan, tapi kan semua harus seimbang. Oke abaikan ini kalau kalian nganggep ini pembelaan. Tapi di luar pembelaan itu, yang diatur Tuhan dan dokter cuman – jangan makan berlebihan. Jangan lebay. Seimbangin olahraga, asupan makan, dan istirahat. Nah, kasus temen saya ituh – kalo habis lari trus makan siang pake bubur kacang hijau, habis itu? TIDUR.

Tidur sampe sore. (Maafkan temanmu ini ya) bangun sore, dia gym dan aerobic. 

Ya, program diet memang mewajibkan seseorang untuk kuat hati (nahan lapar, lemah, lesu)– kuat iman (liat makanan) – kuat godaan (orang tua, pacar dan teman2) – dan kuat ajakan dari teman-temannya yang lain untuk nongkrong dan maen yang mustahil tidak mengajak makanan enak turut serta. Selain itu, kamu cuman bisa fokus sama satu hal tadi. Diet. Kamu akan kalah ketika memfokuskan banyak hal, misalkan saja pacar. Atau skripsi. Pada akhirnya, semua hal lain yang seharusnya penting bakal terbengkalai kalo fokus kamu cuman urusan berat badan. Nah, kalau habis olahraga yang kalian lakuin cuman tidur juga? apa manfaatnya? Sama aja kalian memperbagus badan tapi nggak memperbagus kehidupan. Pada akhirnya orang akan berpendapat bahwa semua yang nempel di badan adalah akibat gaya hidup kalian.

Efek samping lain? Setelah berat badan tercapai, kamu bukan lagi jadi manusia yang santai makan apa aja, bahkan ketakutan untuk makan enak dan santai jadi hilang. Kamu, jadi semacam punya phobia sama makanan enak. Duh mas mbak, nikmat Tuhan mana lagi yang kalian dustakan kalau makanan enak juga sampe diabaikan? Diet tidak sekejam itu, nak.

Tapi tunggu dulu deh, sebelum kalian memutuskan untuk diet – lihat balik apa motivasi kalian ngelakuin itu. kalian ngrasa nggak pede? Kurang kece? atau apa deh. kalo diet kalian dengan cara yang salah dan tanpa ahli, yang kalian dapet mungkin cuman kulit kiwir-kiwir dan kendor yang nggak ngenakin mata. Semacam mereka para tetuwir yang emang sudah waktunya keriput. 

Membatasi apa yang kalian masukkan dalam perut adalah cara terbaik untuk mengurangi berat badan. Selektif. Hidup memang harus diisi dengan keseimbangan, tapi fokus untuk tidak makan semua itu juga saya pikir tidak masuk akal ketika yang kalian pengen cuman badan proporsional. Okelah, mungkin menu yang kalian kurangin tadi bakal ngurangin pengeluaran kalian – khususnya buat kalian anak perantauan. Pengiritan. 

Tapi pada akhirnya, terlalu banyak membatasi apapun yang kalian makan cuman persis seperti kalian memenjarakan hidup kalian dengan ribuan aturan. Hidup terlalu ribet kalau cuman ngurusin urusan asupan makan. Tapi urusan keyakinan, mungkin itulah kebahagiaan kalian ketika berhasil mengenyahkan angka demi angka dari timbangan berat badan kalian. 

Akhir kalimat, dulu saya juga pernah kurus kok.



Monday, 24 December 2012

Andalkan aku

Jika kau pernah merasa terjebak di tengah lautan yang sebegitu luasnya, maka akulah yang akan berlayar untuk menemukanmu.

Jika kamu pernah merasa kehilangan wujud dalam gelap dan tak ada sesuatupun yang dapat kau lihat, maka aku akan selalu jadi cahaya untukmu. Sekalipun kau tak butuh terang untuk menemani gelapmu.

Hanya satu yang kutahu, sahabat membuatku dibutuhkan. Dan aku membuatmu selalu mampu hadapi ketegangan.


Kau bisa mengandalkanku kapanpun kau mau, seperti angka satu dua tiga … dan aku akan kesana menemuimu dan pecahkan sulitmu.

Dan ketika sebaliknya, kau akan seperti angka mundur empat tiga dua untuk berbalik menjagaku. Dan untuk itulah kita saling mengenal.

Jika kau merasa kesepian, hingga mata sulit terpejamkan. Maka aku akan terus menyanyikanmu dan membuatmu terjaga dari gelap malam, dari lelah dan penat seharian.

Di samping kamu, dan menjagamu. Selalu

Dan ketika kau menangis, aka nada bahu-ku untuk tempat bersandarmu. Tempat mengusap airmatamu. Dan aku tak pernah sedikitpun meninggalkanmu, dalam setiap kedipan matamu.


Aku selalu bisa kau andalkan, karena kau-yang selalu bisa kuandalkan.

Karena kita teman.

Bruno mars, count on me. 

If you ever find yourself stuck in the middle of the sea,
i'll sail the world to find you
If you ever find yourself lost in the dark and you can't see,
i'll be the light to guide you

Find out what we're made of
When we are called to help our friends in need

You can count on me like 1 2 3
i'll be there
And I know when I need it I can count on you like 4 3 2
And you'll be there
Cause that's what friends are supposed to do, oh yeah

Wooooh, Wooooh
yeah Yeah

If you toss and you turn and you just can't fall asleep
i'll sing a song
beside you
And if you ever forget how much you really mean to me
Everyday I will
remind you

Ohh
Find out what we're made of
When we are called to help our friends in need

You can count on me like 1 2 3
i'll be there
And I know when I need it I can count on you like 4 3 2
You'll be there
Cause that's what friends are supposed to do, oh yeah

Wooooh, Wooooh
Yeah Yeah

You'll always have my shoulder when you cry
i'll never let go
Never say goodbye

You can count on me like 1 2 3
i'll be there
And I know when I need it I can count on you like 4 3 2
You'll be there
Cause that's what friends are supposed to do, oh yeah

Wooooh, Wooooh
you can count on me cos' I can count on you

Saturday, 5 May 2012

favorite girl - JUSTIN BIEBER

I always knew you were the best
The coolest girl I know
So prettier than all the rest
The star of my show

So many times I wished
You'd be the one for me
But never knew it'd get like this
Girl, what you do to me

You're who I'm thinkin' of
Girl, you ain't my runner up
And no matter what
You're always number one

My prize possession, one and only
Adore you girl, I want you
The one I can't live without
That's you, that's you

You're my special little lady
The one that makes me crazy
Of all the girls I've ever known
It's you, it's you

My favorite, my favorite
My favorite, my favorite girl
My favorite girl

You're used to goin' out your way
To impress these Mr. Wrongs
But you can be yourself with me
I'll take you as you are

I know they said believe in love
It's a dream that can't be real
So girl let's write a fairytale
And show 'em how we feel

You're who I'm thinkin' of
Girl you ain't my runner up
And no matter what
You're always number one

My prize possession, one and only
Adore you girl, I want you
The one I can't live without
That's you, that's you

You're my special little lady
[From: http://www.elyrics.net/read/j/justin-bieber-lyrics/favorite-girl-lyrics.html ]
The one that makes me crazy
Of all the girls I've ever known
It's you, it's you

My favorite, my favorite
My favorite, my favorite girl
My favorite girl
Baby it's you

My favorite, my favorite
My favorite, my favorite girl
My favorite girl

You take my breath away
With everything you say
I just wanna be with you
My baby, my baby, oh

My miss don't play no games
Treat you no other way
Than you deserve
'Cause you're the girl of my dreams

My prize possession, one and only
Adore you girl, I want you
The one I can't live without
That's you, that's you

You're my special little lady
The one that makes me crazy
Of all the girls I've ever known
It's you, it's you

My prize possession, one and only
Adore you girl, I want you
The one I can't live without
That's you, that's you

You're my special little lady
The one that makes me crazy
Of all the girls I've ever known
It's you, it's you

You're my favorite girl
(My favorite, my favorite)
Favorite girl, favorite girl, favorite girl
(My favorite, my favorite girl, my favorite girl)

Favorite girl, favorite girl, favorite girl
(My favorite, my favorite, my favorite)
(My favorite girl, my favorite girl)
Favorite girl

Wednesday, 15 June 2011

Nothin' On You Lyrics

"NOTHIN' ON YOU - B.O. B"

beautiful girls all over the world
i could be chasing but my time would be wasted
they got nothin' on you baby
nothin' on you baby
they might say hi and i might say hey
but you shouldn't worry about what they say
cause they got nothin' on you baby
nothin' on you baby

not not not nothin' on you babe
not not nothin' on you
i know you feel where i'm coming from
regardless of the things in my past that i've done
most of it really was for the heck of the fun
on the carousel so around i spun (spun)
with no directions just tryna get some (some)
tryna chase skirts, living in the summer sun (sun)
this is how i lost more than i had ever won (won)
and honestly i ended up with none

there's no much nonsense
it's on my conscience
i'm thinking baby i should get it out
and i don't wanna sound redundant
but i was wondering if there was something that you wanna know
(that you wanna know)
but never mind that we should let it go (we should let it go)
cause we don't wanna be a t.v episode (t.v episode)
and all the bad thoughts just let them go (go, go, go, go)

beautiful girls all over the world
i could be chasing but my time would be wasted
they got nothin' on you baby
nothing on you baby
they might say hi and i might say hey
but you shouldn't worry about what they say
cause they got nothin' on you baby
nothin' on you baby

not not not nothin' on you babe
not not nothin' on you

hands down there will never be another one
i been around and i never seen another one
look at your style I ain't really got nothin' on
and you wild when you ain't got nothing on
baby you the whole package plus you pay your taxes
and you keep it real while them other stay plastic
you're my wonder women call me mr. fantastic
stop.. now think about it

i've been to london, i've been to paris
even way out there in tokyo
back home down in georgia to new orleans
but you always steal the show (steal the show)
http://www.elyricsworld.com/nothin'_on_you_lyrics_b.o.b.html
and just like that girl you like a nintendo 64 (64)
if you never knew well now you know (know, know, know, know)

beautiful girls all over the world
i could be chasing but my time would be wasted
they got nothin' on you baby
nothin' on you baby
they might say hi and i might say hey
but you shouldn't worry about what they say
cause they got nothin' on you baby
nothin' on you baby

not not not nothin' on you babe
not not nothin' on you

everywhere i go i'm always hearing your name (name, name)
and no matter where i'm at girl you make me wanna sang (sang,sang)
whether a bus or a plane or a car or a train
no other girls on my brain and you the one to blame

beautiful girls all over the world
i could be chasing but my time would be wasted
they got nothin' on you baby
nothin' on you baby
they might say hi and i might say hey
but you shouldn't worry about what they say
cause they got nothin' on you baby
nothin' on you baby

not not not nothin' on you babe
not not nothin' on you
yeah and that's just how we do it
and i'ma let this ride
B O B and bruno mars!!

LYRIC OWL CITY - vanilla twilight

OWL CITY - VANILLA TWILIGHT

The stars lean down to kiss you
And I lie awake and miss you
Pour me a heavy dose of atmosphere

'Cause I'll doze off safe and soundly
But I'll miss your arms around me
I'd send a postcard to you, dear
'Cause I wish you were here

I'll watch the night turn light-blue
But it's not the same without you
Because it takes two to whisper quietly

The silence isn't so bad
'Til I look at my hands and feel sad
'Cause the spaces between my fingers
Are right where yours fit perfectly

I'll find repose in new ways
Though I haven't slept in two days
'Cause cold nostalgia
Chills me to the bone

But drenched in vanilla twilight
I'll sit on the front porch all night
Waist-deep in thought because
When I think of you I don't feel so alone

I don't feel so alone, I don't feel so alone

As many times as I blink
I'll think of you tonight
I'll think of you tonight

When violet eyes get brighter
And heavy wings grow lighter
I'll taste the sky and feel alive again

And I'll forget the world that I knew
But I swear I won't forget you
Oh, if my voice could reach
Back through the past
I'd whisper in your ear
Oh darling, I wish you were here

lyric that should be me (JB)

THAT SHOULD BE ME

Everybody’s laughing in my mind
Rumors spreading about this other guy
Do you do what you did what you did with me
Does he love you the way I can
Did you forget all the plans that you made with me
Cause baby I didn’t
That should be me holding your hand
That should be me making you laugh
That should be me this is so sad
That should be me
That should be me
That should be me feeling your kiss
That should be me buying you gifts
This is so wrong
I can’t go on
‘Till you believe
That that should be me
That should be me
You said you needed a little time from my mistakes
It’s funny how you used that time to have me replaced
Did you think that I wouldn’t see you out at the movies
What you doin’ to me
You’re taking him where we used to go
Now if you’re trying to break my heart
It’s working cause you know
That that should be me holding your hand
That should be me making you laugh
That should be me this is so sad
That should be me
That should be me
That should be me feeling your kiss
That should be me buying you gifts
This is so wrong I can’t go on
‘Till you believe
That should be me
I need to know should I fight for love
Or disarm
It’s getting harder to shield
This pain is my heart
Ooh Ooh
That should be me holding your hand
That should be me making you laugh
That should be me this is so sad
That should be me
That should be me
That should be me feeling your kiss
That should be me buying you gifts
This is so wrong
I can’t go on
‘Till you believe
That that should be me
Holding your hand
That should be me
The one making you laugh (oh baby oh)
That should be me
That should be me
Giving you flowers
That should be me
Talking for hours
That should be me (that should be me)
That should be me
That should be me
Never should’ve let you go
I never should’ve let you go
That should be me
I never shoulda let you go
That should be me